Super B

Super B is een onderdeel van Stichting Ruimtevaart en bestaat uit Henk Hubenet, Barney de Krijger, Willem Marijs, Albert Wulffers
en José de Bruin.

Wat de hierboven genoemde kunstenaars met elkaar gemeen hebben is hun liefde voor het celluloid en het verzamelen van ogenschijnlijk onbelangrijk beeldmateriaal. Vanuit deze gemeenschappelijke interesse is begin 2005 Super B opgericht en is er een filmzaal gecreëerd waar de omvangrijke verzameling publiekelijk vertoond wordt.

Er wordt uitsluitend geprojecteerd met  35, 16 en 8 mm projectoren. De celluloid films uit de archieven van Super B  bestaan voor het overgrote deel uit onbekend materiaal in zeer uiteenlopende genres, documentaires, voorlichtingsfilms, home-movies, speel en animatiefilms. Vanuit deze enorme verscheidenheid  worden er filmavonden samengesteld rond een bepaald thema.

SuperB filmzaal: Helena van Doeverenplantsoen 3.

Info: henkhubenet@zonnet.nl

Werkplaats: de werkplaats biedt filmmakers en kunstenaars die met celluloid werken de mogelijkheid gebruik te maken van de 8, 16 en 35 mm projectoren en montagetafel.

SUPER B

The SUPER B film theatre has its origins, since 2005 through a shared passion for celluloid a collection of in the first instance of totally insignificant visual documentation material. The films are exclusively screened with the aid of 35, 16 and 8 mm projectors. The film evenings are programmed around a specific theme derived from the extensive collection of the film archive.

Workshop/technical space: this work space offers film makers and artists who work with the medium of celluloid the opportunity to use the 8, 16 and 35 mm projectors and cutting/editing table.

SUPER B is an initiative of Henk Hubenet, Barney de Krijger,
Willem Marijs, Albert Wulffers and José de Bruin.

Information and registration:
Henk Hubenet or info@stichting-ruimtevaart.nl